Wniosek o zgłoszenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
- Faxem
-
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek w pliku Word
Pobierz wniosek w postaci pliku Word typu .doc
Wniosek w pliku PDF
Pobierz wniosek w postaci pliku typu .pdf
Komórka organizacyjna
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Ks. dr Bolesława Domańskiego 2, pokój 117, tel.: 59 822 88 17, geodezja@powiatbytowski.pl
Opłaty
Bez opłat.
Termin i sposób realizacji
Niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od otrzymania dokumentów stanowiących podstawę aktualizacji informacji zawartych w EGiB.
- Właściciele nieruchomości, a w przypadku gruntów, dla których nie można ustalić ich właścicieli - osoby lub inne podmioty, które władają tymi gruntami na zasadach samoistnego posiadania zgłaszają właściwemu staroście zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w terminie 30 dni, licząc od dnia powstania tych zmian.
- Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 17 maja 1989 r. Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków i Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 29 listopada 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie ewidencji gruntów i budynków,
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji administracyjnej o aktualizacji informacji zawartych w EGiB, rozpatruje Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego w Gdańsku, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk.
Dodatkowe informacje, uwagi
Powyższa procedura dotyczy zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków, w zakresie:
- zmiany sposobu użytkowania gruntu (rodzajów użytków), budynku lub lokalu,
- zmiany: nazw osób prawnych i jednostek organizacyjnych, nazwisk osób fizycznych,
- zmiany adresów podmiotów ewidencyjnych,